Online Üyelik
HEKİMSEN | Hekim ve Diğer Sağlık Çalışanları Kamu Sağlık ve Sosyal Hizmetler Sendikası

2002’den 2026’ya uzanan 24 yıllık süreçte emekli maaşlarındaki artışlar sık sık “rekor artış” söylemleriyle kamuoyuna sunuldu. Ancak maaş artışları enflasyondan arındırıldığında ve emekli grupları kendi içinde karşılaştırıldığında çok daha çarpıcı bir tablo ortaya çıkmaktadır.
Memur emeklisi, diğer emekli gruplarına göre ciddi biçimde geride kalmıştır.
Reel Artış Gerçeği
24 yıllık süreçte;
- Bağ-Kur tarım emeklisi reel olarak yaklaşık %698 artış sağladı.
- Bağ-Kur esnaf emeklisi yaklaşık %250 reel artış aldı.
- SSK emeklisi yaklaşık %111 reel artış gördü.
- Ortalama memur emeklisi ise yalnızca yaklaşık %66 reel artış alabildi.
Bu tablo açıkça göstermektedir ki memur emeklisi, artan hayat pahalılığı karşısında en az korunan emekli gruplarından biri hâline gelmiştir.
Peki Memur Emeklisi Diğerleri Kadar Artsaydı Ne Olurdu?
2002 Aralık ayında 376,50 TL olan en düşük Emekli Sandığı aylığı, 2026 Ocak ayında 26.054,80 TL seviyesine gelmiştir.
Ancak bu aylık;
SSK emekli aylığı kadar artsaydı:
30.262,32 TL olacaktı.Bugünkü tutara göre fark: +4.207,52 TL
Bağ-Kur tarım emekli aylığı kadar artsaydı:
114.398,77 TL olacaktı.Bugünkü tutara göre fark: +88.343,97 TL
Aynı şekilde 2002 Aralık ayında 502,00 TL olan ortalama Emekli Sandığı aylığı, 2026 Ocak ayında 31.843,30 TL seviyesine yükselmiştir.
Ancak bu aylık;
SSK emekli aylığı kadar artsaydı:
40.349,76 TL olacaktı.Bugünkü tutara göre fark: +8.506,46 TL
Bağ-Kur tarım emekli aylığı kadar artsaydı:
152.531,70 TL olacaktı.Bugünkü tutara göre fark: +120.688,40 TL
Bu hesaplama, memur emeklisinin sadece düşük artış almadığını; aynı zamanda diğer emekli gruplarına kıyasla yıllar içinde ciddi bir gelir kaybına uğradığını göstermektedir.
MEMUR EMEKLİSİ NEDEN GERİDE KALDI?
2002 yılında memur emeklisi ile diğer emekli grupları arasında belirgin bir gelir farkı bulunmaktaydı. Ancak yıllar içinde bu fark erimiş, hatta bazı kalemlerde tersine dönmüştür.Bugün gelinen noktada;
Alt emekli grupları taban aylık politikalarıyla yukarı çekilmiştir.Memur emeklisi büyük ölçüde katsayı sistemine bağlı bırakılmıştır.Seyyanen artışlar emekli aylıklarına yeterince yansıtılmamıştır.Taban iyileştirmelerinden memur emeklisi sınırlı yararlanmıştır.2008 sonrası sistem değişiklikleri ve aylık bağlama oranları memur emeklileri açısından yeni mağduriyetler doğurmuştur.
Sonuç olarak, yıllar içinde memur emeklisinin geçmişte sahip olduğu göreli gelir üstünlüğü büyük ölçüde erimiştir.
HEKİMSEN OLARAK TALEBİMİZ NETTİR
- Seyyanen artışlar emekli aylıklarına yansıtılmalıdır.
- Memur emeklilerine özel iyileştirme düzenlemesi yapılmalıdır.
- En düşük memur emekli aylığı yeniden yapılandırılmalıdır.
- Gösterge ve ek gösterge sistemi güncellenmelidir.
- 2008 sonrası memuriyete başlayanları emekli maaşı mağduriyeti giderilmelidir.
Memur emeklisi, bu ülkeye 30-40 yıl kamu hizmeti vermiştir.
Bu emeğin karşılığı, diğer emekli gruplarına göre daha düşük reel artış ve eriyen alım gücü olmamalıdır. Memur emeklisi görmezden gelinemez.
Emekli kamu görevlisinin hakkı teslim edilmelidir.

Anahtar Kelimeler: Hekimsen, Memur Aylığı, Hekimsen Memur Aylığı Hesaplama, Hekimsen Ekonomi, Hekimsen Rapor, Hekimsen Emekli, Hekimsen Kamu Çalışanı Maaşı, Emekli Maaşı, Kamu Emeklisi Maaşı, Kamu Emeklisi Maaş Zammı
Hekim ve Diğer Sağlık Çalışanları
Kamu Sağlık ve Sosyal Hizmetler Sendikası
2026 © HEKİMSEN | Artık Hekimsen Var
AllJect Design & Development & SteelSoft | Developed with for HEKİMSEN













